Amíg néhány éve még csak elvétve találkozhattunk olyan márkákkal, akik kínálatában környezetbarát termék is megtalálható, vagy a környezetkímélőcsomagolást, gyártástást tartják szem előtt, addig mára már szinte harc alakult ki a cégek között a környezetbarát márka cím és ezáltal a fogyasztók megnyeréséért. Az emberek felismerték ennek jelentőségét és egyre tudatosabbak és egyre többen keresik a környezetbarát termék kínálatot a boltok polcain. Amikor a cégek ráeszméltek erre, a profit érdekében és azt szem előtt tartva tettek lépéseket, hogy elnyerjék a környezetbarát márka címet és ezáltala régi és új vevőik bizalmát. Ne legyenek illúzióink afelől, hogy a világmárkák számára ez csak addig működik, amíg nekik még megéri a dolog. Őrült nagy kampányokat és körítést csap néhány világmárka a köré, amikor valami kis apró módosítást bevezet, amivel elvileg kíméli és óvja a környezetet. Egyértelmű, hogy ezek a lépések vannak kidomborítva és a publikum elé tárva. Amiről meg nem tudunk, az olyan, mintha nem is létezne. De ne legyünk ennyire pesszimisták és nézzük azokat a cégeket, akik valóban jó és követendő példával állnak elő. Ne hagyjuk magunkat megvezetni, a vásárlásainknál legyünk tudatosak és törekedjünk arra, hogy valóban olyan márka termékeit vásároljuk, akik őszintén is gondolják és nap, mint nap tesznek azért, hogy a jövő is élhető maradjon.
