A tisztított víz nagy mennyiségben fogyasztható

Nagyon sokan, ha valami bajuk van, először aszpirinért nyúlnak, vagy orvoshoz mennek. De kevesen gondolnak arra, hogy elegendő-e a napi elfogyasztott tisztított víz mennyisége, és esetleg a fejfájás vagy egy emelkedett vérnyomás gyökerében ott van a csekély víz fogyasztás is? Persze gyakran nem ilyen egyszerű a helyzet, de az tény, hogy kevesen figyelnek a megfelelő mennyiségű víz elfogyasztására. Mióta divatba hozták az ásványvizeket, azóta eleget hallunk a napi akár 2-3 literes mennyiségről is.

vizEz annyiból jó, hogy felhívja a figyelmet a vízivás fontosságára. De egyre többet olvashatunk a tisztított víz kontra ásványvíz témáról is. A kérdés eldöntésére talán a régen bevált józan paraszti ész használata lehet a megoldás. Ugyanis a természetes, azaz csapvizet szánták ivásra. Mivel az ásványvíz viszonylag ritkán tör fel, így ezt ritkábban is fogyasztjuk.

Sajnos, a csapvíz természetességével gondok merültek fel, hiszen a fertőtlenítésre használt klór nem tesz jót az emberi szervezetnek, ezért merült fel a tisztított víz használata. Hiszen a csapból folyó napi több liter víz használatával a bevitt klór mennyisége is folyamatos. Ezért is kerülhetett előtérbe az ásványvizek fogyasztása.

Csakhogy az ezekben található ásványi anyagok nagy részét szervezetünk nem tudja megfelelően feldolgozni, tehát az állandó fogyasztás esetén a lerakódás veszélye állhat fenn. A tisztított víz azért is jó alternatíva, mert a klór mellett kiszűri az ivóvízben előforduló gyógyszermaradványokat és egyéb környezeti szennyezésből származó anyagokat.